אם עברתם דירה, אם החלטתם לשפץ את הבית, או סתם לעשות צבע חדש ומרענן, הגעתם למקום הנכון בו תוכלו למצוא מגוון רחב של צבעים מצוינים שיבצעו לכם העבודה. מה בעצם ההבדל בין צבעי מומלץ לצבעי שאין עליו אזכורים באינטרנט? למה כדאי לבחור צבעי עם חוות דעת של לקוחות עבר? האם ייתכן שמוביל ללא המלצות וללא חוות דעת יהיה טוב גם כן?
הזמנת צבעי תמיד תהיה עדיפה דרך מקום שיכול להמליץ לנו על איכותו ומקצועיותו. אין זה אומר שאם לצבעי מסוים אין המלצה באתר אינטרנט או בפרסום כלשהו אז שהוא אינו טוב. אך רצוי למזער סיכונים. עם זאת, כן היינו רוצים לשים דגש על ההבדל בין הצבעים של פעם לאלו של היום. צבעים רבים, טובים, יסודיים ומקצועיים פועלים בשוק של היום עם ניסיון עשיר של 30 שנה ואף יותר מכך. בעבר לא הייתה רשת אינטרנטית וצבעים מצוינים אלה לא אספו חוות דעת בכתב ובטח שלא דירוגים באינטרנט. צבעים ותיקים מהדור הישן עבדו בצורה יסודית, לפי הספר. זה אומר שלפני צבע היו מורחים שכבת הדבקה המוכרת בשם בונדרול ורק אז צובעים. שכבה זו מדביקה את הצבע לקיר וגורמת לכך שיחזיק שנים רבות ללא קילופים ופיצוצים.
לצערנו, פועלים בענף המון חברות צבע חובבניות שמדלגות על שלבים חשובים. הלקוח לא מבין מהם השלבים והוא מחפש את ההצעה הזולה ביותר. לנו אין בעיה עם זה שלקוח רוצה זול ואנחנו יודעים לספק גם את הזול אם הלקוח מבקש. רק חשוב שתדעו: לזול יש מחיר. אם לא בטווח המידי אז בטווח הארוך.
בחירת צבעי בעל מוניטין -פרמטר ראשון
צבעי בעל מוניטין, שם ומיתוג – פרמטר ראשון הוא צבעים בעלי מוניטין רב שנצבר במשך שנים, זוכים להמלצות מלקוחותיהם ושמם עובר מפה לאוזן ולרוב עמוסים בעבודה בעקבות כך. צבעים אלו בוררים את לקוחותיהם ומציעים את שירותם למרבה במחיר. אינם לוקחים עבודות צבע קטנות וכאלה שבקושי "מכניסות". אלא, בוחרים את מה שנקרא "השמנת" של עבודות הצבע. בד"כ לקוחות עם מוניטין ושם טוב, גובות מחיר יקר עבור צביעת דירה וגם מצדיקות את המחיר בטיב ואיכות העבודה ועמידה בזמנים.
בתוך פרמטר זה נמצאים רשימות ארוכות של צבעים ואנשי צבע שהשכילו למתג את עצמם ביוקר. מיתוג הוא לא בהכרח מעיד על התוצאה. כלומר, חברה ממותגת היא חברה שבנתה לעצמה אתר יפה ומרשים, יש בצוות שלה אנשי מכירות נאים מראה ומרשימים בשיחת המכירה. הלקוח מתרשם שבפניו חברה מקצועית, אמינה, גדולה ומנוסה אך לא בהכרח הדבר כך במציאות.
אנו מכירים דוגמאות לכך מהרבה ענפים מוכרים אחרים, כגון קוסמטיקה. חברות רבות ממתגות מוצר בבקבוקונים מושכים במראה שלהם ויוקרתיים מאד המבטיחים להצעיר את המראה בעשרות שנים. בפועל, הקרם לא עושה דבר מלבד לרוקן את כסכם. לכן, המלצתנו היא לא להסתכל בקנקן, אלא מה שבתוכו.
איכות הצביעה – פרמטר שני
איכות הכוונה ראשית לסוג החומרים בהם עושה קבלן הצבע שימוש. האם הוא משתמש בצבעים זולים, או בצבעים איכותיים. האם הוא צובע את הבית במברשת או ברולר ובאיזה סוג- דבר המשפיע על המראה הסופי לאחר התייבשות הקירות. האם אתם מכירים את התופעה שמסתכלים על קיר בלילה כאשר האור בחדר דולק, הכל נראה יפה, אחיד וחלק? ובבוקר לעומת זאת, כשפותחים את החלונות וקרני השמש נכנסים, רואים כי הקיר לא חלק, מלא, גלים, סימני מברשת, חיבורי
צבע לא אחידים בין הקיר לתקרה? זו בדיוק הנקודה. שימו לב, ישנם צבעים שעובדים עם פלורסנטים חזקים המופנים כלפי הקיר. עבודה יסודית עם התאורה המתאימה תשקף לצבעי כיצד נראית עבודתו באור חזק והאם היא אחידה ואיכותית.
בפרמטר זה נכלל גם איכות העובדים. האם מדובר בצוות מיומן או בצוות שכיר שמתחלף חדשות לבקרים. במקרים רבים, קבלן הצבע בעל הניסיון עשיר השנים, מגיע אל ביתכם, מרשים אתכם בניסיונו ובהמלצותיו, אך בפועל אינו זה שמבצע את מלאכת הצביעה, אלא צוות עובדיו. הטיפ שלנו, שאלו את קבלן הצבע, זה שהרשים אתכם בבחירתו, האם הוא בעצמו מבצע את העבודה או עובדיו.
מחיר צביעת דירה – פרמטר שלישי
למחיר צביעת הבית משקל רב בתהליך הבחירה שלנו. לא פעם, אנו צריכים לצמצם בהוצאות ומחפשים את המחיר הזול ביותר שנוכל להשיג. כך אנו מרגישים שלא יצאנו פראיירים, שלא עשקו אותנו ושאנחנו אנשי עסקים טובים. הבעיה מתעוררת במקום שבו קשה להבחין בין מחיר צבע זול לבין מחיר צבע משתלם. צביעת דירה זולה יכולה לעתים להוות בעיה. צוות לא מיומן, חומרי צביעה זולים ותוצאה זולה לעין. צביעת דירה יקרה לעומת זאת, לא תמיד תבטיח עבודה מקצועית. אז מה עושים? הרי, אנחנו לא רוצים לקבל תמורה גרועה , אז אנחנו מוכנים לשם יקר. אך אנחנו לא מוכנים גם לשם יקר וגם לקבל איכות צביעה זולה.
כלל ראשון אומר ניסיון מוכח, ניסיון מוכח ושוב ניסיון מוכח. אין מה לעשות. היינו שמחים להמליץ לכם לתת הזדמנות לצבעים לא מוכרים, כאלו בלי המלצות כתובות ובלי חוות דעת בכדי לתת לצבעים אלה הזדמנות אולי הם יתגלו כמצוינים. אך מה לעשות, איננו מוכנים להיות הזקן עליו יתגלחו הצבעים. אנחנו רוצים להתגלח על זקנם של אחרים. לכן. צבעי בוחרים רק אם הוא צבעי מומלץ.
כעת לאחר שמצאנו צבעי מומלץ ואיכותי, עניין המחיר אינו תלוי עוד טיב עבודה. אנחנו בטוחים שנזכה לצבע יפה ואיכותי השאלה היחידה היא, כמה שווה לשלם לצבעי מקצועי זה?נלך ונערוך השוואת מחירי צבעים בין צבעים מומלצים שמצאנו. את הזול מבין האיכותיים נבחר. מתי בכל זאת נבחר צבעי זול? במקרים בהם אנחנו שוכרים דירה לשנה שנתיים, במקום בו אנו יודעים מראש כי אנו עורכים שינוי לעתים קרובות ואין לנו צורך בצביעה איכותית שתחזיק שנים.
צביעה דקורטיבית
היא למעשה צביעה עם אפקטים המעניקים לחללים מראה ייחודי ומשנים ויזואלית את גודלו. לדוגמא, אם יש בביתכם חלל גדול מידי וברצונכם להעניק לו חמימות נשתמש במה שנקרא צבעים חמים עם דוגמאות מסוימות בהתאם לטעם הלקוח. קירות עם אפקט הם מעבר לשימוש מושכל בצבע. זה שימוש בקווים ייחודיים כגון קיר ווש, כגון שימוש בחומרים הנותנים לקיר מראה עם בליטות ייחודי ומודרני בהתאם לתקופה. טמבור עושה שימוש בשמות ספארי, סוויד, קשמיר, יוטה וכדומה. קיר עם צביעה דקורטיבית מעניק לחדר וחלל אוירה ייחודית, אופי ונשמה. מחיר צביעת קיר כזה יכול לנוע בין 50 ₪ למטר ועד ל-100 ₪ למטר. ישנם חברות שלא גובות תוספת משמעותית אם צובעים את כל הדירה בגוון זה.
מחירון צביעת דירה
לאחר שבחנו לעומק את ההבדלים בין צבעים זולים ליקרים, בין צבעי מומלץ לבין אחד ללא המלצות, ניגש לעיין במחירון צביעת דירה.
הפערים נובעים מהפרמטרים שציינו קודם לכן.
- מחיר צביעת חדר 400-800 ₪.
- מחיר צביעת דירת חדר 800-2000 ₪.
- מחיר צביעת דירת 2 חדרים 1200-2000 ₪.
- מחיר צביעת 3 חדרים 2000-3500 ₪.
- מחיר צביעת 4 חדרים 3000-4500 ₪.
- מחיר צביעת 5 חדרים 4000-7000 ₪.
- צביעת תקרה 200-600 ₪ לחדר.
- צביעת חדר אמבטיה 500-1200 ₪ כולל הסרת עובד, צביעה בצבע מיוחד למניעת התקלפות כתוצאה מאדים ומים.
- שפכטל אמריקאי למ"ר 50-150 ₪.תוספת לצבע שאינו לבן 0-200 ₪ לחדר.
- צביעת דלת ומשקוף בצבע שמן 200-400 ₪.
- צביעת משקוף 100-200 ₪.
- צביעת קירות חיצוניים בין 80-150 ₪.
- צביעת מעקה ברזל 20-100 ₪ למטר.
- צביעת מעקה מעוצב 100-400 ₪ למטר.
- צביעת חדר מדרגות 600-1500 לקומה.
- תיקון קילופים, פיצוץ בקיר, סדקים והחלקת הקיר והכנה לצבע 50-150 ₪ למטר.