הכל על חוזה שכירות

  1. GetMoving
  2. /
  3. מגזין

כאן תוכלו למצוא חוזה שכירות דירה סטנדרטי להורדה, חוזה שכירות קצר, חוזה שכירות מומלץ וכללים חשובים מאד של עשה ואל תעשה בכל הנוגע להסכם שכירות בלתי מוגנת. אך לפני שתיגשו ישר לחוזה שכירות להורדה והדפסה כדאי מאד שתכירו כמה מונחים בסיסיים חשובים.

מהו הסכם שכירות בלתי מוגנת

שכירות בלתי מוגנת היא הגדרה משפטית של כמעט כלל הנכסים המושכרים כיום בישראל ואשר למעשה כולל את ההגדרות לפיהן לא קיימות לדייר זכויות המגנות עליו בדירה באופן גורף, ונרחיב: בשונה משכירות מוגנת שהיתה נהוגה בישראל בעבר, כמו למשל שכירות בדמי מפתח, בהן נהנה השוכר מהגנה מפני פינויו, בשכירות בלתי מוגנת יכול המשכיר לפנות את השוכר מהנכס בהתקיים תנאים מסויימים.

למשל: השוכר לא משלם שכר דירה, השוכר סיים את תקופת השכירות ולא מפנה את המושכר, השוכר לא מתקן ליקויים שנעשו ברשלנותו או באחריותו ועוד. אין זה אומר שהסכם שכירות בלתי מוגנת לא מגן גם על זכויותיו של שוכר הדירה, אלא, כוונת המחוקק היתה לעודד בעלי דירות להשכיר את נכסיהם בידיעה שיוכלו להחליף דייר.

חוזה שכירות להורדה

ברחבי האינטרנט תמצאו מגוון רחב של חוזה שכירות להורדה או חוזה שכירות להדפסה כולל חוזה שכירות סטנדרטי. ההבדלים ביניהם רבים ועליכם מוטלת החובה לקרוא אותם היטב ולראות שאכן כל ההיבטים החשובים לכם מופיעים שם.

לפניכם מספר קישורים להורדת הסכמי שכירות:

חוזה שכירות מומלץ להורדה – מאתר עיריית תל אביב
חוזה שכירות סטנדרטי – בתשלום של חברת סטימצקי
הסכם שכירות של לוי יצחק כותב מחירוני רכב ושמאות

חוזה שכירות אמור לכלול את כל הפרמטרים הבאים באופן ברור ככל שניתן:

  • תקופת השכירות
  • דמי השכירות
  • חשבונות הנכס
  • פיצויים וסעדים במקרה של הפרת חוזה השכירות
  • בטחונות
  • תיקון ליקויים
  • יציאה מחוזה שכירות
  • הודעה על סיום חוזה שכירות- סיום חוזה
  • זכויות שוכר הדירה
  • תנאים נוספים וסייגים

נרחיב בעיקר על הסעיפים החשובים לשוכר כמו כיצד מודיעים על סיום חוזה שכירות לפני המועד, מהם זכויות השוכר ומי אחראי לתקן ליקויים וזאת בהסתמך על חוק השנת הדייר וחוק השכירות החדש.נרחיב בעיקר על הסעיפים החשובים לשוכר כמו כיצד מודיעים על סיום חוזה שכירות לפני המועד, מהם זכויות השוכר ומי אחראי לתקן ליקויים וזאת בהסתמך על חוק השנת הדייר וחוק השכירות החדש.

הודעה על סיום חוזה

שכרתם דירה ואתם מעוניינים בביטול חוזה שכירות בטרם התאריך הנקוב בחוזה. מה עושים וכיצד עושים זאת. ברוב הסכמי השכירות הנהוגים כיום יש לשוכר אפשרות לעזוב את הדירה המושכרת לפני תום השנה.

מציאת שוכר חילופי- בידקו אם הגדרתם בחוזה סעיף יציאה מוקדם מחוזה שכירות על ידי מציאת שוכר חילופי שייכנס לנעליכם בחוזה באותם תנאים. זהו דבר מקובל, אשר מטרתו שלא לכבול את השוכר להישאר במושכר עד תום התקופה עליה התחייב. עם זאת, הסעיף בא להגן גם על משכיר הדירה בכך שיהיה עליכם למצוא שוכר שימשיך את תקופת ההסכם לפי התנאים עליהם התחייבתם.

המשכיר לא מתקן ליקויים בדירה- בידקו אם יש בחוזה שחתמתם סעיף המתיר לכם לסיים את חוזה השכירות אם המשכיר לא מתקן ליקויים מהותיים בדירה אשר אינם מאפשרים את המשך השהייה הסביר בדירה. אם עוד לא חתמתם חוזה שכירות, כדאי מאד שתבקשו מהשוכר להכניס סעיף זה למען ההגינות, כך שכל אחד מכם יהיה מחוייב למילוי חלקו באחזקת הנכס במצב תקין.

חוק הכשירות החדש קובע כי חובת המשכיר לתקן פגם או ליקוי בדירה שלא נגרם משימוש בלתי סביר בדירה ואינו נחשב ליקוי קל ערך. במקרה כזה על השוכר לדרוש מהמשכיר לתקן פגמים וליקויים אלה תוך פרק זמן סביר.פרק זמן סביר הוא עד 30 יום אלא אם הוגדר בהסכם בין המשכיר והשוכר זמן קצר יותר.אם מדובר בתיקון דחוף פרק הזמן הסביר המוגדר בחוק הינו לא יותר מ-3 ימים מיום הדרישה. חוק השכירות החדש קובע גם כי אם במידה והמשכיר לא תיקן את הליקויים בדירה ואת הפגמים תוך פרק הזמן הסביר או זה שהוגדר בהסכם השכירות, תהיו רשאים לעשות:

1. לתקן את הפגם על חשבונכם ולדרוש מהמשכיר את החזר ההוצאות. כמובן שסכום התיקון צריך להיות סביר ויש להודיע על כך למשכיר בטרם עת.
2. אם לא תוקן הפגם, רשאי השוכר להפחית את דמי השכירות ע"פ היחס שבו פחת שווי השכירות עקב קרות הפגם.

חשוב לנו לציין, כי רצוי במקרים אלה להתייעץ עם עורך דין ובעל מקצוע מוסמך בטרם נקיטת הליכים כלשהם אשר יכולים לגרור מחלוקות ותביעות הדדיות בינכם השוכרים ובין המשכירים. בקשו מהמשכיר אישור בכתב לפינוי מוקדם – אם אין לכם סעיף יציאה מחוזה שכירות , בקשו מהמשכיר בדחילו ורחימו שיאשר לכם בכתב לפנות הדירה בטרם עת.

יציאה מחוזה שכירות לפני הזמן

לא תמיד צריך לחפש סעיף יציאה מחוזה שכירות ע"י הפרה או באמצעות חיפוש גורם שיתן לכם עילה משפטית להפסיק את ההסכם. אפשר לנסות ביושר והוגנות לסיים את הסכם השכירות, על אף שחתמתם על תקופה ארוכה יותר. 

זכרו שבעל הנכס הוא אדם כמותכם והוא עשוי להבין את הצורך שלכם לעזוב את הדירה מוקדם מהצפוי. הסיבות שלכם לעזיבת הדירה יכולות להיות שונות ומגוונות ואינן צריכות להיות מגובות באי אמיתות. כך למשל תוכלו להגיד "אין לי כסף לשלם שכירות", "פיטרו אותי מהעבודה ואין לי יכולת לשלם שכר דירה", "אני לא אוהבת את האזור ואני ממש רוצה להחליף אזור" , "יש לי בעיות עם השכנים והייתי רוצה לסיים את השכירות בדירה" ועוד.

אנחנו כולנו בני אדם ולעיתים אנו מקבלים החלטות ומתחרטים עליהם אחר כך. אם אתם רוצים לעזוב את הדירה, דברו עם בעל הנכס ביושר, בהגינות ונסו לדבר אל ליבו שישחרר אתכם מחוזה השכירות לפני הזמן. נסו להציע פשרות שאינן כתובות בהסכם כמו למשל, הציעו לשלם חודש נוסף או מחצית החודש ולפנות מיידית. כך שהשוכר לא יספוג לבדו את עליות הדירה הריקה שנותרה.בקשו מבעל הנכס להיפגש בארבע עיניים ושיטחו לפניו את הרצון שלכם והמניעים שלכם. אתם עשויים להיות מופתעים מאד כמה קל להשתחרר מחוזה שכירות גם ללא מלחמות.

אולי יעניין אתכם - חוק השכירות מגן עליכם מתשלומים

להזמין הובלה זה פשוט.
ממלאים תכולה, תאריך וכתובות
מקבלים הצעות מחיר מדויקות
בוחרים חברת הובלות עם המלצות