חוק השכירות מגן עליכם מתשלומים

  1. GetMoving
  2. /
  3. מגזין

לפני שאתם שוכרים דירה מתיווך או נכנסים לאתרים המציעים דירות להשכרה כדאי שתדעו את כל כללי השכירות החשובים אשר עתידים להשפיע על ההוצאות שלכם באופן משמעותי וכן כדאי את החוק החדש לשכירות הוגנת היטב, אחרת ינצלו את החוסר הידע שלכם ותשלמו כסף מיותר.

דירות להשכרה מתיווך

חוק שכירות הוגנת החדש תיקן עוול של שנים, לפיו, מעתה בעל הנכס, המשכיר, הוא זה שצריך לשלם למתווך בעבור שירותיו ולא אתם, השוכרים. עם זאת, ישנה פירצה קטנה בחוק, אותה אתם חייבים להכיר והיא שהדבר מותנה בכך שהמשכיר אכן פנה לקבל את שירותי המתווך.

השכרה דירה בבלעדיות

אם מצאתם מודעה ובה כתוב דירה להשכרה בבלעדיות, פירושו של דבר באופן חד משמעי שהמשכיר הוא זה שפנה לשירותי התיווך ועליו, ורק עליו חלה החובה לשלם את עמלת התיווך.

אתם פניתם למתווך לחיפוש דירה להשכרה

לעומת זאת, אם אתם פניתם למתווך שימצא לכם דירה להשכרה, עלות התיווך תחול עליכם ותהיו חייבים לשלם אותה. למעשה, החוק החדש אשר בא להגן על השוכר מתשלום דמי תיווך עוקר כמעט מתוכן וקיימת פרצה קשה מאד בחוק החדש, אשר דורש גילוי נאות של המתווך באם הוא שליח של המשכיר או שפרסם את הדירה על דעת עצמו. במקרה שמתווך הדירה פרסם את הדירה על דעת עצמו ואתם אלו שפניתם אליו, תהיו חייבים לשלם דמי תיווך.

דירות להשכרה בהן לא חל חוק תשלום העמלה למתווך

החוק החדש לא חל במקרים בהם מדובר בדירות מהסוג הבא:

  • דירה במעונות סטודנטים.
  • דירות נופש.
  • דיור מוגן.
  • דירה שחוק הגנת הדייר חל עליה.
  • דירת יוקרה אשר ד. השכירות החודשיים הם מעל 20,000 ₪.
  • דירה המושכרת לקרוב משפחה
  • שכירות לתקופות קצרות (פחות משלושה חודשים)

ברור לכל, כי דירות להשכרה לא מחפשות אנשים, אלא להיפך, אנשים מחפשים דירות להשכרה. לכן, תמוה החוק החדש אשר פוטר אתכם מתשלום עמלה למתווך במקרים בו אתם פניתם למתווך ולא הוא פנה אליכם. ברור הרי שכמעט ב- 99% מהמקרים אתם אלו שתפנו למתווך ובכדי שלא תשלמו את עמלת התיווך צריכים להתקיים אחד מהתנאים הבאים:

  • הדירה היא נכס המושכר בבלעדיות.
  • המתווך מגלה ביושר כי הופעל ע"י בעל הנכס – כלומר על ידי המשכיר.

לסיכום, אם אתם רוצים שהתשלום בגין העמלה של הדירה להשכרה למתווך לא תחול עליכם, שאלו את המתווך כיצד הוא מצא את הדירה ופרסם אותה. רצוי אף להקליט את השיחה. אם מתווך הדירה מפרסם אותה בשם בעל הנכס, בשליחותו, או בבלעדיות לא תהיו חייבים בגין העמלה. תוכלו ללכת לראות הדירה, גם אם חתמתם על טופס המתווך, הוא לא קביל לגביית תשלום מכם.

מלבד חוק השכירות החדש אשר מנסה להסדיר את נושא התשלום למתווך, מבקש החוק להסדיר את כל מערכת היחסים בין השוכר למשכיר. על מי חל מה, מה מותר ומה אסור ומומלץ מאד לקרוא את החלק השני של מאמר הזה ולהשקיע עוד מספר דקות בטרם תחילת החיפוש.

להזמין הובלה זה פשוט.
ממלאים תכולה, תאריך וכתובות
מקבלים הצעות מחיר מדויקות
בוחרים חברת הובלות עם המלצות