התלונות הנפוצות על חברות הובלה

  1. GetMoving
  2. /
  3. מגזין

כמעט כולנו עברנו דירה בשלב זה או אחר בחיינו לפחות פעם אחת או פעמיים ובחלק מהמקרים קיבלנו שירות לא טוב ולפעמים גם נתקלנו בשעוריה של שירות. לכן, חשוב לדעת ממה צריך להיזהר ואיך מונעים מצבים שיביאו אותנו להיות מבין המתלוננים וחסרי שביעות הרצון. לפניכם 5 תלונות עיקריות המובילות בקרב עוברי דירה ומשרדים.

מובילים מאחרים

איחור מעבר לטווח הזמנים המקובל: כמה מכם הזמינו חברת הובלה או ספק שירותים אחרים ונתקלו באיחור "אופנתי" מעבר לשעתיים שלוש מטווח הזמנים שסוכם?
לצערנו, מנתונים שאספנו למעלה המספר גבוה מ-20% וזה הרבה. חברות הובלה מאחרות סדרתיות. מבין הסיבות לאיחורים מצאנו את התירוצים הבאים:

  1. לא הערכנו נכון את הדירה הקודמת, לכן מאחרים ללקוח השני באותו היום.
  2. נתקענו בפקקים בלתי צפויים בדרך.
  3. הרכב התקלקל או שהיה פנצ'ר או נפלה טעות ברישום כתובת הלקוח.

אם הזמנתם הובלה בגטמובינג אין צורך שתעשו כלום בכדי להגן על עצמיכם, גטמובינג עשתה זאת עבורכם ובאישור ההזמנה המוביל שבחרתם מחויב בתקנון לפצות אתכם כספית במקרה של איחור. אם הזמנתם מוביל מחוץ למערכת גטמובינג, בכדי למנוע מחברת הובלה לאחר ביום המעבר, ציינו בהזמנה או במייל למוביל כי איחור מעבר לטווח הזמנים המסוכם יביא להוזלה מהמחיר שנקבע ב-10% לכל שעת איחור.
כמו כן, תוכלו לציין כי אי הגעה בכלל תביא לפיצוי מוסכם בסך סכום ההובלה ללא הצורך בהוכחת נזק.

תוספת מחיר הובלה

תוספת מחיר בזמן המעבר: זו אחת התלונות שנתפסו כהכי מקוממות ומרגיזות את הלקוחות. חברות הובלות שונות, דורשות תוספות מחיר ביום ההובלה ממש וחלק מהתוספות יכולות להיות לעתים מוצדקות. המוצדקת שבתוספות מחיר היא כאשר הלקוח הוסיף תכולה משמעותית ולא מצפה לעלות. דוגמא נוספת היא מעלית שחדלה לעבוד דווקא ביום המעבר וחברת ההובלה נאלצת להוריד או להעלות את התכולה במדרגות.

ולסיום, שביל כניסה חריג בעשרות מטרים מן המקובל או אי מוכנות הלקוח ביום המעבר מבחינת אריזת הדברים והכנתם וכתוצאה מכך עיכוב עבודת חברת ההובלה. יתר הסיבות אינן מוצדקות וכלקוחות אתם מתבקשים לסרב לסחטנות שיטתית ומוכרת בענף.

דוגמאות לתוספות מחיר בהובלה שאינן מקובלות הן:

  1. תוספת תכולה של קרטון עד חמישה יותר מהמסוכם, או תוספת שולית כגון עציץ או פריט שניים בודדים ולא מאסיביים.
  2. סתם תוספת מחיר מהסיבה שהמובילים הגיעו בצוות מורחב וגדול מהרגיל.
  3. דרישה לתוספת עקב אי הבנת המוביל את "גודל" החפץ המדובר וכתוצאה מכך נוצרת מחלוקת. (על המובל לוודא שהוא מבין את התכולה הנדרשת וכמובן שעל הלקוח לפעול בתום לב ולא להסתיר או להמעיט בחשיבותם של פרטים).
  4. ניסיון סחיטת טיפים לצוות גדול של מובילים, דרישה לתוספת מע"מ (שכמובן הייתה צריכה להיאמר מלכתחילה כמחיר שכולל מע"מ).

אם הזמנתם שירותי הובלה במערכת גטמובינג אין לכם ממה לחשוש כל השאלות והתשובות שעניתם בנושא שביל כניסה חריג ותוספות מחיר מצורפות להזמנה. באישור שקיבלתם תמצאו מחירון תוספות הגון וקבוע מראש אשר יגם עליכם במקרים ביקשתם להוסיף תכולה, כך שאף אחד לא "יגזור" עליכם קופון בתוספות.

אם בחרתם חברת הובלה חיצונית, בכדי להימנע מתוספות מחיר לא רצויות, וודאו כי פעלתם לפי הרשימה הבאה:

  • החזיקו בידכם סיכום הזמנה עם כל פרטי התכולה, הגישה, הקומות וזמן הביצוע.
  • שלחו מייל מסכם המאשר את מחיר ההובלה המסוכם הכולל מע"מ.
  • סכמו את סכום הטיפים אם ברצונכם לתת, וודאו כי התכולה מפורטת וציינו כי לא תוסיפו מחיר ביום המעבר.

חברת הובלה שמסרבת לחתום על הדברים, היא חברה שאסור להזמינה לביצוע השירות.

נזקים במעבר דירה

פגיעה בריהוט, שריטות, שברים וכדומה: פגעו לכם ברהיטים? גרמו להם נזק? כיצד פועלים? וודאו לפני יום מעבר הדירה שאכן הרהיטים שלכם לא פגועים, לא שרוטים ולא שבורים. אם אתם רוצים להיות בטוחים, צלמו את הרהיטים החשובים לכם לפני בוא המובילים. חשוב מאד לוודא מול חברת ההובלה שהצוות שלה עוטף את כל הרהיטים שלכם עם ניילון בועות (פצפץ) או ניילון נצמד ו/או בדרך טובה אחרת.

בקשו אישור על כך במייל או בהודעה מהנייד או צרפו לרשימה שהכנו לעיל. אם בכל זאת נגרמו נזקים לריהוט שלכם ואתם באמת ובתמים פועלים בתום לב וביושר דברו על כך עם מנהל צוות ההובלה בזמן שקרה המקרה.

אם לא שמתם לב בזמן שזה קרה, התקשרו למנהל החברה והסבירו בנועם וביושר את שקרה לכם. בקשו ממנו להגיע לביתכם לראות את הנזק שנגרם כתוצאה מעברת הפריטים ובקשו פתרון. לרוב יציעו לכם פתרון בצורת תיקון אם ניתן, ואם לא, אז בצורת החלפה בחדש או פיצוי כספי הגון שיספק את רצונכם. עשו זאת באדיבות, הרי סביר להניח כי הנזק לא נגרם לכם במכוון או בזדון.

יחסי אנוש בענף הובלות דירה

התנהגות לקויה של צוות המובילים: שמענו לא אחת על צוותים שאינם ידועים באיכות השירות והיחס. כאן אין הכוונה למקצועיות, אלא ליחסי אנוש של צוות העובדים. תופעות כגון גסות רוח, חוסר סבלנות לבקשות וחוסר התחשבות ברצון הסביר של הלקוח. בכדי להימנע מסיטואציות לא נעימות אלו, ההמלצה הטובה ביותר שנוכל לתת לכם היא לקרוא חוות דעת והמלצות מלקוחות עבר.

דרך נוספת היא לדבר עם מנהל החברה, בדרך כלל הוא גם זה שנתן לכם את מחיר ההובלה. בדקו האם הוא יהיה נוכח ביום ההובלה. אם לא, תשאלו מי צוות העובדים ורדו עד לפרטים הקטנים כמו למשל גילם, שנות הניסיון שלהם ואף נסו להקשיב לתחושת הבטן שלכם. אפשרות נוספת והבטוחה ביותר היא לבחור חברת הובלות דירה בגט מובינג ולהסיר חשש מלבכם.

היזהרו מחברות הובלה לא מקצועיות

חוסר מקצועיות המתבטא בהארכת זמן ההובלה והרכבה לא טובה של רהיטים: חשוב מאד לבחור בחברת הובלות דירה מקצועית, מנוסה ומיומנת. חשוב לבדוק האם יש נגר בצוות אם יש לכם צורך בשירותי נגרות כגון פירוק והרכבת רהיטים, פירוק והרכבת ארונות, מיטות וכיו"צ. וודאו כי מבין הצוות שמגיע אליכם יש מנהל עבודה מנוסה ומיומן ולא חברה צעירים לא מנוסים אשר עובדים ללא פיקוח של מוביל מקצועי ובעל ניסיון.

להזמין הובלה זה פשוט.
ממלאים תכולה, תאריך וכתובות
מקבלים הצעות מחיר מדויקות
בוחרים חברת הובלות עם המלצות