ביטוח תכולה בהובלה

  1. GetMoving
  2. /
  3. בלוג

בעבר חברות הביטוח היו מבטחות את חברות ההובלה בביטוח עבור כל נזק שנגרם בזמן מעבר הדירה. מספר התביעות עבור נזקים שהגישו חברות ההובלה כנגד חברות הביטוח היה כה גדול , לכן החליטו חברות הביטוח להפסיק לבטח ענף זה. מאז סוג הביטוח היחיד שקים נקרא ביטוח סחורה בהעברה.

וודאו כי יש למוביל ביטוח תכולה

מהו ביטוח סחורה בהעברה

ביטוח מסוג זה מבטח סחורה או תכולה בזמן העברתו בכלי רכב בלבד. ביטוח זה כולל נזק חלקי או נזק טוטלי עד לסכום מסויים לפי הנקוב בפוליסת הביטוח. יש לשים לב ! כי מדובר בביטוח סחורה בהעברה בלבד. כלומר, רהיט או כל תכולה אחרת אשר ניזוקה בדירה עצמה או בחדר המדרגות או בדרך לכלי הרכב אינה מכוסה ביטחית. ישנם שני סוגי ביטוח סחורה בהעברה: האחד, זהו סוג של ביטוח הנותן מענה אל מול מצבי שריפה, התפוצצות או התנגשות והתהפכות כלי הרכב. השני, זהו סוג של ביטוח הנותן מענה כנגד אובדן או גניבה של התכולה בעת העברתה בכלי הרכב עד להגעה ליעד וזאת גם בכפוף לתחום השטח הטריטוריאלי שהוגדר בפוליסה.

האם חשוב לבדוק קיום ביטוח בחברת הובלה?

כל עובר דירה, דואג מאד לתכולת ביתו ומוודא שלחברת ההובלה יש פוליסת ביטוח בתוקף וזאת מבלי להבין  כי אין פוליסת הביטוח מכסה מפני נזקים שיכולים להיגרם בדרך לכלי הרכב. במילים אחרות ופשוטות מבלי לסבך אתכם בהגדרות משפטיות מיותרות אנחנו אומרים: פוליסת הביטוח אינה חובה ואינה צריכה להוות תנאי בסיסי בבחירת חברת הובלות מהסיבה הפשוטה שמירב הנזקים שנגרמים, לא מתרחשים בזמן נסיעה אלא בזמן ההעמסה והפריקה: כלומר, בדרך מהדירה למשאית ומהמשאית לדירת היעד.

ביטוח או לא ביטוח לא מענייננו כלקוחות

היות וכך הם פני הדברים, אתכם כעוברי דירה לא צריך לעניין אם יש לחברת ההובלה ביטוח או לא. אם נגרם לכם נזק, בין אם בדירה עצמה ובין בחדר המדרגות, המעלית או בזמן נסיעה, האחראית לתשלום עבור הנזקים תהיה לא אחרת מאשר חברת ההובלה עצמה בלבד. נגרם לכם נזק? חברת ההובלה לא מעוניינת לשלם עבורה, הגישו תביעה כנגד חברת ההובלה וזו תהיה חייבת לשלם עבור הנזקים מכיסה אם הוכחה אשמתה. אם יש לחברת ההובלה ביטוח, הרי זו תשלם עבורה, אם התביעה עומדת בתנאים של הפוליסה. אם תנאי הפוליסה חורגים מהמקרה הנתבע, הרי שחברת ההובלות תצטרך לשלם זו מכיסה. כך או כך, אין זה מעניינכם ואין זה צריך להדאיד אתכם אם יש לה ביטוח או לא.

הובלה עם ביטוח- שקט מדומה

לשיטתנו, חברות הובלה מציינות שיש ברשותן פוליסת ביטוח סחורה בהעברה בכדי להסב שקט נפשי לעובר הדירה וזאת משום שרובנו לא טורחים להבין את משמעותה של פוליסה זו. אחרת היינו מבינים שאין זה מעניננו אם יש פוליסת ביטוח או אין. זוהי בעיה של חברת ההובלה ולא של עובר הדירה. פוליסת הביטוח המוצגת ע"י כל חברת הובלה בגאון בכל דף אינטרנטי היא למעשה במטרה לתת ללקוח תחושת ביטחון ומצג שווא של חברה מסודרת ואחראית. כעת אנו מבינים שפני הדברים מעט שונים.

עם זאת, חברות בעלות פוליסות ביטוח סחורה בהעברה עדיפות על פני אלה שאין להן בדבר אחד: אם אכן קרתה תאונה למשאית ההובלה כשאר תכולתכם בפנים וזו אכן ניזקוה, אתם תגישו תביעה לחברת ההובלה אשר תפנה את התביעה לחברת הביטוח וכספיכם ישולם. אם לא היה ביטוח סחורה ורכושכם היה ניזוק והייתם תובעים את חברת ההובלה וזו היתה חסרת יכולת לשלם, אזי החברה היתה פושטת רגל ולא הייתם יכולים לקבל את כספיכם. חשוב לדעת, כי מקרים מסוג זה בענף הובלות הדירה נדירים ביותר וכמעט לא התרחשו מקרים בהם חברות פשטו רגל כתוצאה מתביעות לקוח. יחד עם זאת, רבים הם המקרים בהם עוברי דירה תובעים את חברות ההובלה בדבר נזקים לרכוש לעתים עד כדי הגעה לבית משפט במקרים בהם לא הגיעו השניים להסדר ביניהם בטרם הגשת התביעה בפועל.

כיצד להזמין הובלה בטוחה?

בכדי להימנע עד כמה שאפשר בביצוע מעבר דירה, עליכם לוודא בטרם הזמנת המובילים שרכושכם אכן יעטף ויארז עם ניילון נצמד וניילון בועות הידוע בשם פצפץ ולוודא שצוות המובילים עובד לאט ובסבלנות, בזהירות תוך התחשבות רבה בהבאת התכולה בשלמותה ליעדה. הטיפ שלנו להובלה בטוחה הוא לעבור עם מנהל צוות ההובלה על כל התכולה לפני אריזתה ועטיפתה והורדתה למטה למשאית, בדיוק כפי שעושות חברות השכרת רכב לפני שאתם מקבלים אותו ואחרי שאתם מחזירים אותו.

לכן, עברו על מנהל הצוות על התכולה, הראו לו שכולה תקינה, שלמה, לא שרוטה ולא סדוקה, החתימו  אותו על מצב התכולה ורק אז החלו בהובלה. התהליך הינו קצר מאד ולוקח כשתי דקות בלבד. בדרך זו, תהיו בטוחים ורגועים שאם ייגרם נזק, לא תוכל חברת ההובלה להכחישה ולהתנער מהפיצוי המגיע לכם. עצה זו אנו ממליצים גם לחברות ההובלה המצויינות שעובדות איתנו. הסיבה נובעת מכך שנתקלנו  בלקוחות שניסו לסחוט ולעשוק את חברות ההובלה בעבור נזקים שלא קרו בזמן המעבר והיו עוד הרבה לפני. מעבר הדירה היווה הזדמנות מצויינת לסחיטת כספים שלא בצדק ושלא כדין.

להזמין הובלה זה פשוט.
ממלאים תכולה, תאריך וכתובות
מקבלים הצעות מחיר מדויקות
בוחרים חברת הובלות עם המלצות